Претегляте ли се правилно?

оптимално тегло

Претегляте ли се правилно?

Стъпването на кантара изглежда лесно, но за да получите последователно и точно претегляне е необходима известна предвидливост. Ето как да накарате тези данни да работят най-добре за вас.

Има ли всъщност правилен начин да се претеглите? Независимо дали искате да свалите няколко килограма или се опитвате да анализирате данните и прогреса на вашия хранителен режим, правилното и редовно претегляне е важен фактор. Ето няколко неща, които трябва да вземете предвид, за да можете да проследите във времето колебанията в теглото ви правилно.

Правете го сутрин

Вашето тяло губи значително количество течности през нощта чрез дишането и изпотяването, така че меренето сутрин ви дава най-лекото тегло за деня. Това помага за контролиране на колебанията причинени от хидратацията на тялото или приема на голямо количество храна, и ще ви даде най-добра индикация на напредъка, който постигате. Поглеждането на цифрите на кантара сутрин, също може да ви мотивира да се храните по-здравословно и правилно през целия ден. Единственото изключение е ако използвате кантар, който измерва състава на тялото. Тези кантари работят на принципа на изпращане на безобиден електрически ток през краката ви и измерват скоростта с която преминава през тялото ви. Токът се движи по-бързо през мазнини отколкото през мускули и кости, което ще ви даде примерен състав на тялото ви. В този случай ще получите най-коректно измерване ако сте хидратирани добре, нахранени и намокрите краката си (за да улесните протичането на тока). В този случай най-добре е да се премерите след закуска и сутрешния душ.

Използвайте тоалетната преди да стъпите на кантара

Може да изпитате значителна разлика в теглото заради съдържанието на пикочния ви мехур или червата. В зависимост от размера на тялото, хидратацията и скорошното хапване, може да загубите до килограм след използване на тоалетната. Ако не вярвате, претеглете се когато станете и след закуска за да видите разликата. Може да се изненадата, какво разлика ще откриете. Просто казано, за да получите най-точните параметри на вашето тяло се стремете да сте изпразнили стомаха си.

Вземете предвид външни фактори

Ето някои фактори, които могат да повлят на показателите на вашия кантар.

Температурата

Някой дигитални кантари се влият от температурата независимо дали е много топло или студено

Повърхността

Твърда и гладка повърхност е необходима за да имате максимално точни данни. Меренето на килима вкъщи ще ви даде грешни данни.

Разпределение на теглото

Опитайте се да застане в средата на кантара и бъдете максимално неподвижни. Местенето на тялото, вече стъпили на кантара може да промени данните независимо нали е дигитален и аналогов кантар.

Дрехи

Носенето на дрехи може да добави около 2 кг. Дори повече ако носите и обувки. Това не е голям проблем ако винаги мерите себе си облечени по този начин, но тъй като дрехите които носим са различни в зависимост от сезона и настроението ни е по-добре да се мерите без тях.

Не подценявайте менструалния цикъл

Ако сте жена, най-вероятно вече имате представа доколко месечния ви цикъл се отразява на теглото ви всеки месец. При някои дами симптоми на PMS могат да доведат до подуване на корема или оток, което може да доведе до наддаване на тегло, тъй като задържате течности. Не подценявайте менструалния си цикъл. Ако виждате необяснимо наддаване на тегло, отделете малко време, за да разберете къде се намирате в цикъла си, преди да направите драстични промени. Ако се приближавате към края на цикъла има вероятност да загубите това тегло на течности толкова бързо, колкото сте го качили.

Накарайте претеглянето да работи за вас

Всеки тревожещ се за теглото си или с хранително разстройство може би няма да се възползва от всекидневното мерене. В този случай седмично или месечно претегляне може би е по-полезно. Един приятел, триатлонист казваше „Мислих си да загубя някои и друг килограм, но не обичам да губя 😊“

Не забравяйте, че числото на кантара ви е само един показател за цялостното ви здраве и благополучие и както научихме, има много причини, поради които теглото на един ден може да варира значително от друг. Полезното е да научите за своите възходи и падения и какво влияе на състава на тялото ви във времето. Веднъж разбрали тези основи, може да започнете да следите теглото си спрямо вашето представяне за да откриете перфектното тегло за тренирани и състезание.

Share this post

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *